Vyjádření vedení nemocnice k mediální kauze týkající se ambulance ORL

Oblastní nemocnice Trutnov, a.s.

Situace, kdy jméno naší nemocnice negativně rezonuje mediálním prostorem, nás velice mrzí. Naší trvalou prioritou je poskytování kvalitní zdravotní péče, jejíž nedílnou součástí je i profesionální komunikace.

Vážíme si práce všech našich zdravotníků, kteří se vstřícně věnují pacientům, často nad rámec standardních pracovních povinností. Nápor na ně bývá často enormní. Lékaři a sestry v ambulancích ošetřují stovky pacientů měsíčně. Naši zdravotníci se bohužel také potýkají se vzrůstající slovní a někdy i fyzickou agresivitou pacientů, a to ve výrazně vyšší míře, než tomu bylo dříve. Komunikace mezi pacientem a lékařem je většinou za zavřenými dveřmi a v případě stížnosti je nutné důkladně prověřit, jak se daná situace skutečně stala. U medializované situace bylo přítomno více svědků, a proto předpokládáme možnost objektivního zjištění skutečného průběhu.

To je primárně role ombudsmanky naší nemocnice. Žádnou stížnost, která je do nemocnice doručena, nebereme na lehkou váhu, zabýváme se jí a v případě zjištění pochybení našeho zaměstnance vyvozujeme důsledky.

Děkujeme našim pacientům také za celou řadu pozitivních ohlasů a poděkování, které nás v naší práci povzbuzují.

Za vedení nemocnice

Ing. Miroslav Procházka, Ph.D.
předseda správní rady Oblastní nemocnice Trutnov a.s.