Vyjádření vedení nemocnice k mediální kauze týkající se ambulance ORL
Situace, kdy jméno naší nemocnice negativně rezonuje mediálním prostorem, nás velice mrzí. Naší trvalou prioritou je poskytování kvalitní zdravotní péče, jejíž nedílnou součástí je i profesionální komunikace.
Vážíme si práce všech našich zdravotníků, kteří se vstřícně věnují pacientům, často nad rámec standardních pracovních povinností. Nápor na ně bývá často enormní. Lékaři a sestry v ambulancích ošetřují stovky pacientů měsíčně. Naši zdravotníci se bohužel také potýkají se vzrůstající slovní a někdy i fyzickou agresivitou pacientů, a to ve výrazně vyšší míře, než tomu bylo dříve. Komunikace mezi pacientem a lékařem je většinou za zavřenými dveřmi a v případě stížnosti je nutné důkladně prověřit, jak se daná situace skutečně stala. U medializované situace bylo přítomno více svědků, a proto předpokládáme možnost objektivního zjištění skutečného průběhu.
To je primárně role ombudsmanky naší nemocnice. Žádnou stížnost, která je do nemocnice doručena, nebereme na lehkou váhu, zabýváme se jí a v případě zjištění pochybení našeho zaměstnance vyvozujeme důsledky.
Děkujeme našim pacientům také za celou řadu pozitivních ohlasů a poděkování, které nás v naší práci povzbuzují.
Za vedení nemocnice
Ing. Miroslav Procházka, Ph.D.
předseda správní rady Oblastní nemocnice Trutnov a.s.